Recenze We Started Nothing . ♥

10. srpna 2008 v 22:46 | ReBeLkA |  The Ting Tings

the ting tings - we started nothing.

Great DJ a That's Not My Name jsou pecky. Fakt velký hitovky o čemž svědčí jak úspěch v britské hitparádě singlů, tak počet přehratí na Youtube, blížící se u druhé zmíněné skladby ke 4 milionům. Kromě chytlavého refrénu na tomhle čísle určitě nějaký podíl i zpěvačka Katie White, po delší době opravdu pěkné děvče v pop music, která se svým vzhledem zařazuje někam doprostřed mezi všechny ty "indie girls" (ala kate nash) a "party bitches" (ala... no však víte). Ostatně podobně je na tom i hudba The Ting Tings. Pop který nemá vyšší ambince než vás na půlhodinku nezávazně pobavit, ale který zároveň není blbej a nemusíte se za něj stydět ani v lepší společnosti. Katie White a Jules De Martino si prošli, ať už společně nebo zvlášť, několika neúspěšnými projekty, než konečně přišli na to, jak napsat hit, a tak si to zkusili rovnou dvakrát. Ale hned desetkrát se to podaří málokomu, takže vydáním We Started Nothing se nabízela otázka,zda to nebude jen deska plná nudných vycpávek napsaných jen proto, aby si The Ting Tings mohli udělat záznam do kolonky Diskografie,a nebo se jim přece jen povede stvořit milník, který se zapíše do historie popu? Pravda je, jak to tak bývá, někde uprostřed.

Žádný další velký hit už tu nepotkáte, Fruit Machine se sice snaží, ale je to o něco slabší odvar dvou zmíněných písní a zařazení hned po nich mu spíše škodí. Hravá Traffic Light s totálně roztomilým zpěvem a naopak drzá Shut Up and Let Me Go se už tolik nesnaží, ale o to jsou sympatičtější, byť druhá zmíněná se ke konci trochu utápí v kolovrátkovém rytmu.To Keep Your Head působí svěže i po několikerém poslechu, a klidně bych věřil, že ji The Ting Tings napsali za nějakých 10 minut cestou na koncert. Pomalejší Be The One má tendence uhnízdit se vám v hlavě, ale zase né na moc dlouho. A zbytek alba nestojí za řeč. We Walk je omyl a když jsem ji slyšel hned jako třetí píseň po Great DJ a That's Not My Name, ani jsem moc něvěřil, že je od stejné kapely, Impacilla Carpisung působí jako by si Katie a Jules jen tak něco bokem nahráli ve studiu, a pak ji na CD daly jen proto, aby délka desky přetáhla 30 minut. Zřejmě ze stejného důvodu je závěrečná We Started Nothing natažená na šest a půl minuty a díky tomu ke konci zoufale nudná. Komedie s Adamem Sandlerem taky netrvaj čtyři hodiny přece.

Ale dost inventury. Žádná bomba tohle album sice není, ale příjemně se poslouchá a značí určitý potenciál. The Ting Tings jsou rozhodně schopní autoři i interpreti, kteří hrají moderní pop se správnou dávkou drzosti, hravosti a sex-appealu a pokud budou nadále vydávat své desky takhle na začátku bezstarostných letních měsíců, finanční nouze se v důchodu obávat nemusejí. Akorát by občas mohli zauvažovat, jestli nebude lepší vydat raději jen EP.

Myspace

That´s Not My Name (video)
Great DJ (video)