cd tHE tING tINGS- wE STARTED nOTHING ♥ → DOPORUČUJI (Investovala jsem)+ recenze z musicsever.cz

8. We walk
  9. Impacilla Caprisung
  10. We Started Nothing ♥
O The Ting Tings na Musicsever.cz

Malá (r)evoluce popu

23.06.2008 05:00, Miroslav Böhm
Nemá ráda, když ji oslovujete darling nebo bird a nejmenuje se Stacey, Jane, Jo ani Lisa. Její jméno je Katie White a společně s Julesem De Martinem způsobila, že The Ting Tings jsou synonymem pro malou popovou revoluci. A to i přesto, že na svém debutu tvrdí: "We Started Nothing".

The Ting Tings - We Started Nothing

Vydáno: 19.05.2008
Celkový čas: 37:49
Skladby: Great DJ, That's Not My Name, Fruit Machine, Traffic Light, Shut Up And Let Me Go, Keep Your Head, Be The One, We Walk, Impacilla Carpisung, We Started Nothing
Nosič k recenzi poskytlo vydavatelství Sony BMG.
Spojení úspěšná popová deska se poslední dobou spojuje buď s výherci talentových soutěží modelu Česko hledá Superstar a X Factor, nebo s plackami, pod nimiž je podepsán někdo z dvojice Timbaland/Timberlake. V obou případech tak padá na pop nálepka mašinérie na peníze a měřítkem kvality se nestává hudba, ale hitparádová pozice a počet prodaných kusů, protože investice se v první řadě musejí vrátit. Katie White a Jules De Martino neboli The Ting Tings nepatří ani do jedné ze zmiňovaných skupin. Naopak, ztělesňují jejich pravý DIY opak. Přesto natočili jedinečnou popovou desku, která splňuje definici úspěchu z obou pohedů. Jules De Martino vydal svůj první neúspěšný singl se skupinou Babakoto před více než dvaceti lety. Od té doby štěstí pokoušel vícekrát než Brückner Barošovu střeleckou formu, ale výsledek byl v podstatě vždy nulový. První setkání s Katie White ve skupině Dear Eskiimo v tomto ohledu nebylo výjimkou a z části zkrachovalo na tom, že Katie ze sebe odmítla udělat sexy panenku v mini sukni a s odhaleným dekoltem. Není tedy divu, že oba zanevřeli na snahu dotknout se hvězd a počkali si, až k nim hvězdy sestoupí samy. Stalo se: singl "That's Not My Name" je adeptem na skladbu roku 2008 a stejně jako celá deska "We Started Nothing" vystoupal až na jedničku britské prodejní hitparády. The Ting Tings (MySpace.com) vytvořili svůj debut přesně podle šablony, která byla v osmdesátých letech, ve zlatém období popu, dotažena k dokonalosti. Natočili dokonalou popovou desku, se vším, co k ní patří... Singly jsou alfou i omegou, album je jen médiem, na kterém je dostanete všechny najednou, doplněné o pár neškodných fillerů, které vás časem neomrzí. A právě megahity jako "Great DJ", "That's Not My Name", "Fruit Machine" či "Shut Up And Let Me Go" jsou důkazem toho, že Katie White a Jules De Martino uspěli. Vždyť poslední jmenovanou si vybral Apple do reklamy na iPod, a Apple své jméno nespojuje s outsidery. Na svém debutu se The Ting Tings povedlo namíchat něco, co se dlouhou dobu zdálo jako nemožné - popové melodie Katie White kontrastují s indie rytmikou De Martina, user-friendly písničky zase se zdánlivou umíněností dělat vše po svém a již samotný princip DIY kapely pro masy je s nadsázkou řečeno k sežrání. "We Started Nothing" je důkazem toho, že v oblasti popu je stále co objevovat a že k tomu, abyste něco dokázali, nepotřebujete milióny a Timbalanda. A přitom nejlepší na tom je, že Katie White na albu střídá několik hlasových poloh a pokaždé dokáže být svá a jiná než ostatní. Emotivní hladinu neustále vyhání až k hranici srdečního kolapsu, takže je zřejmé, že The Ting Tings sice dle svých slov nic neodstartovali, ale hlavně touhle plackou také nic nekončí. Ona je totiž dost možná prvním krokem v malé evoluci popu.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.